Kérdés:
A nők csak befedett fővel imádkozhatnak és prófétálhatnak?
Válasz:
A nők fejének befedése konkrétan az első korinthusi levél 11. részében van kifejtve ill. kijelentve. (1-16) Ez egy korabeli, helyi probléma és kulturális kérdés volt és más gyülekezetekre nem terjeszti ki Pál, csak itt van megemlítve.
Az ókori római impériumban főleg a nyilvános prostituáltak jártak fátyol nélkül. Ezért, Korinthusban a fedetlen fejű nő imádkozása ill. prófétálása a keresztyénséget összhangba hozta volna a kultikus paráznasággal, amiről egyébként is hírhedt volt a város. Ugyanakkor a zsidóságban is szokás volt, hogy a hajadonok nem, de a férjes asszonyok befedték a fejüket, hogy különbséget tegyenek a két csoport között. Ha szó szerint veszem az eredeti szöveget akkor pedig az asszonyt nem is igazán a kendő, hanem a férje által van befedve. Ráadásul az ige konkrétan csak az imádkozás és prófétálás kapcsán terjeszti ki ezt a dolgot az asszonyok számára, holott tudjuk, hogy számtalan szolgálatuk volt még a gyülekezetekben a nőtestvéreknek.
Ma már lelkiismereti kérdés egy nő számára, ha befedi a fejét, de ettől sem szentebb, sem alázatosabb nem lesz. Sokan ugyanis csak külsőleg hordják ezt a ruhadarabot, de a szívükben távol állnak eredeti értelmétől és jelentésétől. Legrosszabb esetben ezt még rá is erőltetik másokra, megbotránkoztatva testvérüket a hitben és lelkiismeretükben.
Itt vetődik fel a törvényeskedés kérdése is, amitől a téma nagysága miatt most eltekintek.